Information om Hogwarts
Om Hogwarts
Cloud Witches ( Hogwarts ) försöker efterlika skolan i Harry Potter skolan så mycket det går i Star Stable Online version men allt går ju inte. Quidditch var en av dom saker vi behövde planera mycket och mycket annat. Mer om spesefika saker finns här nedanför. Men vi har bestämt att i Cloud Witches så har vi ingen speciell dag ( T.ex. 1 september som i HP ) utan vi tar bara in elever men man har 1 vecka på sin att fixa allt innan man får gå på lektioner och så, vi har däremot lov men då kör vi med roliga event istället. På den veckan man har på sig ska man helst ha fixat sitt elevhemms outfit ( Däremot är det inget krav ) men så måste man köpa sina böcker i Diagon gränden. Hur den fungerar kan du läsa här nedanför.
Diagon gränden
Quidditch
Skoluniform
Diagon gränden har en egen liten filk på hemsidan där du kan köpa dina saker och även titta hur mycket pengar du har. Men såhär fungerar det... när man går med i klubben får man direkt 1000 kronor som du får köpa för. Du kan få pengar av en föreståndare och man kan även ge bort pengar. Men man kan även köpa lite annat i Diagon gränden så gå gärna in och kolla i butikerna! Om du t.ex. köpt en bok så kommer Elise S att skriva vad det står i boken till dig på dc. ( Om du inte har dc kommer det sickas på snap ) men om du inte ens har det så kommer vi breva dig men allt som stod i boken kanske inte står där då. ( OSIS )
Det var väldigt svårt att komma på hur man spelar Quidditch i sso men så här blev det tillslut. ( Vi vet att det är likt en gammal HP klubb )
QUIDDITCH
Sporten på kvastar som vi älskar
Såhär spelar vi quidditch på SSO! Stället är en slätt utanför Firgrove.
Sammanfattning av reglerna:
*3 jagare: gör mål genom att springa fram till motståndarnas vaktare med klonken och göra sten sax påse med vaktaren.
*2 slagmän: skyddar sina lagmedlemmar mot dunkare genom att bjuda grupp och skjuter dunkare på motståndare genom att skriva "DUNKARE MOT [NAMN]" och springa till personen och bjuda grupp på den.
*1 vaktare: Står vid målet och är målvakt, gör sten sax påse.
*1 sökare: fångar den gyllene kvicken genom att gruppa kvicken.
*Ett mål ger 10 poäng.
*Fångst av kvicken ger 150 poäng.
*Kvicken kommer efter 7 minuter, matchen är slut när en sökare har fångat kvicken.
*Alla spelare förutom kvicken ska ha så långsamma hästar som möjligt. Helst en häst som är under level 5 och är super långsam och mår skit!
* Kviken ska ha en level 15 häst och spelaren ska vara i minst level 17.
Lyssna noga för det här är lite komplicerat och kan ta lite tid att förstå men jag lovar att efter ett tag kommer ni förstå hur allt hänger ihop! Det är ganska lätt att fuska på vårt sätt att spela quidditch, men jag känner alla i klubben såpass bra att jag litar på att ingen kommer att fuska.
Regler för Quidditch i RMM:
Jagare: Elise S kommer att skriva vem som börjar med klonken. Om t.ex Vilda har klonken så kan hon passa klonken till någon annan i sitt lag genom att bjuda grupp på den och skriva "PASSAR KLONKEN TILL [person]!" i klubb chatt. Personen som får klonken måste då tacka ja till gruppen och skriva "TAR EMOT KLONKEN FRÅN VILDA" innan någon i andra laget skriver "AVBRYTER PASSNING FÖR NAMN". Om någon i andra laget hinner skriva "AVBRYTER PASSNING FÖR NAMN" så får den personen klonken. Personen som passar och personen som får passen kan dock skriva till varandra i grupp chatt och planera så att de skickar samtidigt och nån annan hinner då oftast inte avbryta passen. Ett annat sätt att ta klonken från Vilda är att rida nära henne och sedan bjuda in henne till en grupp och skriva "JAG TOG KLONKEN" i klubbchatt. Men om Vilda hinner skriva "BORT MEN KLONKEN FRÅN NAMN" så fortsätter hon ha klonken.
Vaktare: Om en jagare som har klonken kommer upp till motståndarnas mål så kan den skjuta genom att skriva "JAG SKJUTER" i klubb chatt. Målvakten och jagaren ska då köra sten sax påse genom att skicka "sten", "sax" eller "påse" till Elise S i vän chatt. Om målvakten vinner så får målvakten passa klonken till någon (samma regler för passning som alltid, alltså någon kan avbryta passen osv) och om jagaren vinner så får jagarens lag ett mål som är värt 10 poäng. Okej, det är allt för jagarna och vaktarna!
Sökarnas uppgift är inte så komplicerad. Efter att 7 minuter av matchen har gått kommer vi släppa lös den gyllene kvicken, Elise F (lol). Sökarnas uppgift är att fånga kvicken genom att bjuda grupp på henne. Den sökare som lyckas fånga kvicken vinner 150 poäng till sitt elevhem. Matchen tar slut när en sökare har fångat kvicken.
Slagmännen har koll på dunkarna. Elise S skriver vem som börjar med dunkaren. Filippa t.ex skjuter en dunkare mot en motståndare, t.ex Vilda, genom att skriva "DUNKARE MOT VILDA". Någon av slagmännen i Vildas lag, Slytherin, måste då springa till Vilda och bjuda grupp på henne innan Filippa gör det. Vilda ska sedan skriva ärligt i klubbchatt vem som var först med att bjuda grupp på henne. Om Filippa var först så skadar sig Vilda och hon måste springa till madam Pomfrey för att bli läkt (3 varv runt planen). Om Vildas lagmedlemmar lyckas skydda henne så händer ingenting. Ibland kommer Elise S att skriva "Dunkaren är påväg mot [ställe]". Första slagman som rider till det stället får då dunkaren och kan skjuta den mot någon. Ibland kommer Elise S att skriva "Dunkaren är påväg mot [person]". Samma regler gäller så som om någon hade skjutit dunkaren mot personen, någon i personens lag måste alltså bjuda grupp på personen innan en motståndare gör det.
Skolans uniform är ännu inte bestämd men kommer att bli klar vid nästa möte på skoltid!